Tijd om uw inbraakalarmsysteem te updaten, maar u weet niet waar u moet beginnen?
Wij nemen het je niet kwalijk. Door de snel evoluerende beveiligingstechnologie, een toename van diefstal en vandalisme en een onvoorspelbare economie kan het kiezen van een inbraakalarmsysteem overweldigend zijn.
Dat geldt ongeacht of u een bedrijf met meerdere vestigingen, een autoparkeerterrein, een magazijn, een school of een winkelpui beschermt.
En tegenwoordig moet een echt effectief inbraakalarm meer zijn dan alleen een toetsenbord dat is aangesloten op deur- en raamcontacten.
Hier zijn vijf tips waarmee u rekening moet houden bij het upgraden van uw systeem.
Voeg professionele monitoring toe
Als u momenteel een doe-het-zelfsysteem heeft, voegt professionele monitoring een laag van bescherming en service toe die permanent actief is. Hierdoor kunnen u en uw medewerkers zich concentreren op het werk dat er toe doet, in de wetenschap dat beveiligingsexperts 24/7 aanwezig zijn.
Wanneer ze toegang hebben tot beveiligingscamera’s ter plaatse, kunnen monitoringexperts helpen:
- Bedreigingen verifiëren: Wanneer een sensor of alarm afgaat, kan een professionele monitor de situatie snel inschatten en bepalen of er extra ondersteuning nodig is.
- Verminder valse alarmen: Valse alarmen zijn vervelend, vooral als ze regelmatig voorkomen. Een monitoringagent zal het aantal valse alarmen verminderen door onbedoelde alarmen te identificeren en onnodige evacuaties te voorkomen.
- Ondersteuning voor wetshandhaving verzenden: In het geval van een daadwerkelijke veiligheidsgebeurtenis kan een monitor de lokale politie ter plaatse sturen.
Voeg videocamera’s toe
Het toevoegen van camera’s aan uw bestaande of geüpgradede inbraakalarm is de #1 manier om meer uit uw beveiligingssysteem te halen. Beveiligingscamera’s zijn niet alleen een visueel afschrikmiddel, maar bieden u ook toegang tot beelden van uw eigendommen en zorgen ervoor dat controleagenten bedreigingen visueel kunnen bevestigen – wat veel politiediensten nu vereisen voordat ze agenten sturen.
Tegenwoordig worden geavanceerde beveiligingscamera’s geleverd met:
- AI-verbeterde analyses: Kan helpen onderscheid te maken tussen bedreigingen en niet-bedreigingen en mogelijke overtreders te identificeren voordat ze een misdrijf begaan.
- Een virtueel/onzichtbaar hek: Dit hekwerk, dat in het systeem is geprogrammeerd, beschermt grote en kwetsbare buitengebieden met een virtuele perimeter die waarschuwt bij overschrijding.
- Geautomatiseerde luidsprekers: Schrik potentiële criminelen af met een vooraf opgenomen bericht waarin staat dat ze zijn opgemerkt en in de gaten worden gehouden.
- Cloudgebaseerde opslag: U kunt dus zoveel beeldmateriaal opslaan als uw bedrijf wil of nodig heeft voor nalevingsdoeleinden, verzekeringsclaims, enz.
Zorg ervoor dat u toegang heeft tot uw app
Het beheren van uw inbraakalarmsysteem moet een eenvoudig proces zijn dat overal kan plaatsvinden. Moderne systemen zouden een online platform moeten hebben dat toegang en controle op afstand de norm maakt.
Met een gebruiksvriendelijke app kunt u:
- Beheer vanaf elke locatie: Houd het terrein in de gaten en volg alle activiteiten vanaf uw smartphone of laptop, waar u ook bent.
- Snel toegang tot informatie: Haal binnen enkele minuten inspectierapporten en testresultaten op.
- Update eenvoudig de beveiligingsinstellingen: Pas de beveiligingsinstellingen aan en houd uw lijst met contactpersonen voor noodgevallen up-to-date zonder dat u in de wacht hoeft te staan of een stapel formulieren hoeft in te vullen.
Houd één aanspreekpunt voor al uw beveiligingsdiensten
Het inhuren van afzonderlijke leveranciers voor diensten op het gebied van inbraak, brand, toegangscontrole en beveiligingsagenten kan zijn tol eisen. Plotseling realiseer je je dat je elke week uren bezig bent met het omgaan met leveranciers, het coördineren van hun planningen, het regelen van betalingen, enz. Die tijd heb je niet.
Eén aanspreekpunt voorkomt onnodige rompslomp. Het helpt u bij het beheren van uw eigenlijke bedrijf, in plaats van een carrousel van leveranciers, door het volgende te bieden:
- Vereenvoudigde communicatie: Eén beveiligingspartner betekent één communicatielijn, wat handig is als u snel service of ondersteuning nodig heeft.
- Kostenzekerheid: Als u op tientallen leveranciers vertrouwt, kunt u overgeleverd raken aan een fluctuerende economie, waardoor financiële planning moeilijker wordt. Met één aanspreekpunt kent u uw beveiligingsuitgaven voor de komende twaalf maanden en kunt u dienovereenkomstig plannen.
- Ondersteuning voor compliance: Voorkom kopzorgen (en boetes!) door één enkele beveiligingspartner de jaarlijkse service, tests en inspecties te laten afhandelen die nodig zijn om te blijven voldoen aan de brand- en veiligheidsvoorschriften.
Praat met uw beveiligingspartner over maatwerk
Elke zakelijke omgeving heeft unieke beveiligingseisen. Een inbraakalarmsysteem moet aan uw behoeften voldoen, en niet andersom.
Door samen te werken met een partner om uw systeem aan te passen, bent u verzekerd van:
- U haalt het maximale uit het systeem. Misschien heeft u aangepaste rapporten nodig om uw bedrijf te helpen runnen, of misschien moet u extra opslagruimte kopen vanwege een specifieke wet die op uw branche van toepassing is. Uw systeem kan u helpen meer te doen dan alleen uw inventaris beschermen.
- Je geeft prioriteit aan wat het belangrijkst is: Is uw bedrijf afhankelijk van de bescherming van een specifiek gebied? Vervolgens moet u ervoor zorgen dat het gebied goed wordt bewaakt en dat elk reactieprotocol waarbij dat gebied betrokken is, een topprioriteit is die onmiddellijke aandacht vereist.
- Bescherming die sterker zal worden: Terwijl u uw systeem ontwerpt en bedient, kan uw partner suggesties en aanpassingen doen op basis van uw behoeften en hun expertise. U wordt beter beschermd naarmate deze veiligheidsrelatie evolueert.